T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Avrupa Birliği Konseyi, 29.07.1991 tarih ve 91/396 sayılı kararları ile “112” hattının üye devletlerin telefon ağlarında “Tek Avrupa Acil Çağrı Numarası” (Single European Emergency Call Number) olarak kullanımını öngörmüştür.
Ülkemizde sadece sağlık acil çağrıları için kullanılan 112 kısa numarasının, Ulusal Kapsamda Tek Acil Çağrı Numarası olarak tahsis edilmesine karar verilmiş ve 112 Acil Çağrı Merkezi projesi, İçişleri Bakanlığı İller İdaresi Genel Müdürlüğü’nün 2005 yılında yayınladığı Genelge (2005/108) ile İllerde 112 Tek Çağrı Merkezi kurulum çalışmaları başlatılmıştır.
Acil çağrı numaralarının birleştirilmesi ve tek merkezden koordinasyonuna dayanan sistemin bazı özellikleri şunlardır:
Faaliyet Alanı ve Hizmetler
Denizli 112 Acil Çağrı Merkezinde, Emniyet (155), Jandarma (156), Sağlık (112), İtfaiye (110), Orman Yangını (177) ve Afet ve Acil Durum (122) numaraları 112 numarası altında birleşerek tek merkezden vaka yönetimi sağlanmaktadır.
Sisteme gelen tüm acil çağrılar (emniyet, asayiş, yangın, sağlık, kurtarma vb.), ortak çağrı alıcı personeller tarafından karşılanmaktadır. Çağrı karşılayıcılar, konunun gerektirdiği şekilde çağrıyı aynı ortamda bulunan ilgili kurum operatörlerine (çağrı yönlendirici) aktarmaktadır. Böylelikle Emniyet, Jandarma, Sağlık, İtfaiye, Orman, Afad’ı ilgilendiren tüm acil çağrılar 112 numarasından karşılanmakta ve operasyonlar yönetilmektedir.
Denizli 112 Acil Çağrı Merkezi 5 Temmuz 2013 tarihinde hizmet vermeye başlamıştır. Günlük ortalama 2800-3500 çağrı, merkezden karşılanmakta ve bu yaklaşık 1000 vaka yönetilmektedir.
Denizli 112 Acil Çağrı Merkezi, başlatmış olduğu kalite yönetimi kapsamındaki çalışmalar sonunda, 28.10.2013 tarihinde EN 15838:2009 Kalite Belgesini almaya hak kazanmıştır. Denizli 112 Acil Çağrı Merkezi, kendi alanında ve kamu kuruluşları arasında bu belgeye sahip Türkiye'de ilk kuruluş olmuştur.2021 yılında ise 18295-1 Kalite Yönetim Sistemleri Eğitimi tamamlandı ve Danışmanlık süreci başlatıldı. Süreç tamamlanarak TS-EN-ISO 18295 Müşteri İletişim Merkezleri Gerekleri standartları üzerinden Kalite Yönetim sistemi belgesi alınmıştır.
2019 yılı içinde Sanayi Ve Teknoloji Bakanlığı tarafından her yıl düzenlenen Verimlilik Proje Ödülleri yarışmasında, ” Denizli 112 Acil Çağrı Merkezinde Acil Çağrı Seyri Sürelerinin Azaltılması” projesi ile ödül almıştır.
2022 yılında 66 ile online olarak Temel Acil Çağrı Karşılama,112 Acil Çağrı Merkezi Uygulamaları, Büroların İşleyişi ve Kalite Yönetim Sistemi konuları anlatılmıştır. 7 haftada toplam 1974 personele eğitim yapılmıştır. Ayrıca illerde yetişmiş eğitmenlerin bulunması amacıyla Eğitici Eğitim Modülü oluşturulmuştur. Ayvalık’ ta hizmet içi eğitim kapsamında112 Acil Çağrı Merkezlerinde çalışan personellere 41’ İl Müdürü olmak üzere toplamda 224 katılımcıya yönelik düzenlediğimiz “Eğitici Eğitimi” programı düzenlenmiştir.
Denizli 112 Acil Çağrı Merkezi 2023 yılında 112 Farkındalığını artırmak amaçlı toplamda 68 ilkokul, ortaokul, anasınıfı ve yaz kuran kurslarında 31.210 öğrenciye bilgilendirme eğitimleri düzenlenip, tanıtım materyalleri dağıtımı yapılmıştır.
Denizli 112 Acil Çağrı Merkezi, kendi alanında eğitim çalışmalarını sürdürmektedir. Çağrı karşılayıcı, çağrı yönlendirici, teknisyen, idari personel yanı sıra, çeşitli il ve kurumlara da eğitimler verilmektedir
Avrupa’da ve Türkiye’ de, 112 Tek Acil Numarasının tanıtımını yapmak ve farkındalık düzeyini arttırmak için her yıl 11 Şubat ”112 Günü” olarak kutlanmaktadır. Bu kapsamda Denizli 112 Acil Çağrı merkezinde ve ekiplerde özveri ile görev yapan tüm personelin gününü kutlarım.
Bizi Takip Edin