T.C. İÇİŞLERİ BAKANLIĞI
WEB SİTESİ GİZLİLİK VE ÇEREZ POLİTİKASI
Web sitemizi ziyaret edenlerin kişisel verilerini 6698 sayılı Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca işlemekte ve gizliliğini korumaktayız. Bu Web Sitesi Gizlilik ve Çerez Politikası ile ziyaretçilerin kişisel verilerinin işlenmesi, çerez politikası ve internet sitesi gizlilik ilkeleri belirlenmektedir.
Çerezler (cookies), küçük bilgileri saklayan küçük metin dosyalarıdır. Çerezler, ziyaret ettiğiniz internet siteleri tarafından, tarayıcılar aracılığıyla cihazınıza veya ağ sunucusuna depolanır. İnternet sitesi tarayıcınıza yüklendiğinde çerezler cihazınızda saklanır. Çerezler, internet sitesinin düzgün çalışmasını, daha güvenli hale getirilmesini, daha iyi kullanıcı deneyimi sunmasını sağlar. Oturum ve yerel depolama alanları da çerezlerle aynı amaç için kullanılır. İnternet sitemizde çerez bulunmamakta, oturum ve yerel depolama alanları çalışmaktadır.
Web sitemizin ziyaretçiler tarafından en verimli şekilde faydalanılması için çerezler kullanılmaktadır. Çerezler tercih edilmemesi halinde tarayıcı ayarlarından silinebilir ya da engellenebilir. Ancak bu web sitemizin performansını olumsuz etkileyebilir. Ziyaretçi tarayıcıdan çerez ayarlarını değiştirmediği sürece bu sitede çerez kullanımını kabul ettiği varsayılır.
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz aşağıda sıralanan amaçlarla T.C. İçişleri Bakanlığı tarafından Kanun’un 5. ve 6. maddelerine uygun olarak işlenmektedir:
Web sitemizi ziyaret etmeniz dolayısıyla elde edilen kişisel verileriniz, kişisel verilerinizin işlenme amaçları doğrultusunda, iş ortaklarımıza, tedarikçilerimize kanunen yetkili kamu kurumlarına ve özel kişilere Kanun’un 8. ve 9. maddelerinde belirtilen kişisel veri işleme şartları ve amaçları kapsamında aktarılabilmektedir.
Çerezler, ziyaret edilen internet siteleri tarafından tarayıcılar aracılığıyla cihaza veya ağ sunucusuna depolanan küçük metin dosyalarıdır. Web sitemiz ziyaret edildiğinde, kişisel verilerin saklanması için herhangi bir çerez kullanılmamaktadır.
Web sitemiz birinci ve üçüncü taraf çerezleri kullanır. Birinci taraf çerezleri çoğunlukla web sitesinin doğru şekilde çalışması için gereklidir, kişisel verilerinizi tutmazlar. Üçüncü taraf çerezleri, web sitemizin performansını, etkileşimini, güvenliğini, reklamları ve sonucunda daha iyi bir hizmet sunmak için kullanılır. Kullanıcı deneyimi ve web sitemizle gelecekteki etkileşimleri hızlandırmaya yardımcı olur. Bu kapsamda çerezler;
İşlevsel: Bunlar, web sitemizdeki bazı önemli olmayan işlevlere yardımcı olan çerezlerdir. Bu işlevler arasında videolar gibi içerik yerleştirme veya web sitesindeki içerikleri sosyal medya platformlarında paylaşma yer alır.
Oturum Çerezleri (Session Cookies) |
Oturum çerezleri ziyaretçilerimizin web sitemizi ziyaretleri süresince kullanılan, tarayıcı kapatıldıktan sonra silinen geçici çerezlerdir. Amacı ziyaretiniz süresince İnternet Sitesinin düzgün bir biçimde çalışmasının teminini sağlamaktır. |
Web sitemizde çerez kullanılmasının başlıca amaçları aşağıda sıralanmaktadır:
Farklı tarayıcılar web siteleri tarafından kullanılan çerezleri engellemek ve silmek için farklı yöntemler sunar. Çerezleri engellemek / silmek için tarayıcı ayarları değiştirilmelidir. Tanımlama bilgilerinin nasıl yönetileceği ve silineceği hakkında daha fazla bilgi edinmek için www.allaboutcookies.org adresi ziyaret edilebilir. Ziyaretçi, tarayıcı ayarlarını değiştirerek çerezlere ilişkin tercihlerini kişiselleştirme imkânına sahiptir.
Kanunun ilgili kişinin haklarını düzenleyen 11 inci maddesi kapsamındaki talepleri, Politika’da düzenlendiği şekilde, ayrıntısını Bakanlığımıza ileterek yapabilir. Talebin niteliğine göre en kısa sürede ve en geç otuz gün içinde başvuruları ücretsiz olarak sonuçlandırılır; ancak işlemin ayrıca bir maliyet gerektirmesi halinde Kişisel Verileri Koruma Kurulu tarafından belirlenecek tarifeye göre ücret talep edilebilir.
Bir dizi ziyaret ve incelemelerde bulunmak üzere ilimize gelen Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Adil Karaismailoğlu, Valimiz Sayın Ali Fuat Atik ve il protokolü tarafından Çardak Havalimanı’nda karşılandı.
Valimiz Sayın Ali Fuat Atik, Denizli-Aydın Otoyol Şantiyesi’nde incelemelerde bulunan Ulaştırma ve Altyapı Bakanımız Sayın Adil Karaismailoğlu'na eşlik etti. Sayın Bakan yetkililerden aldığı brifingin ardından, basın mensuplarına açıklamada bulundu.
Sayın Bakanın yaptığı açıklamada:
“Kapıkule’den Akdeniz’e kesintisiz otoyol ağının tesis edildi. Aydın-Denizli arasında 2 saati bulan ulaşım süresi Aydın-Denizli otoyolumuz ile 70 dakikaya düşecek. Yıllık toplam 731 milyon lira da tasarruf edilecek. Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın “Yol Medeniyettir” diyerek gösterdiği hedef doğrultusunda, tüm zorlukları göğüsleyerek vatana ve millete hizmet vermeyi amaç edindik.
20 yıl içinde karayollarında 6 bin 100 kilometreden devraldığımız bölünmüş yol uzunluğunu, tam 4,5 kat artırdık; 28 bin 650 kilometrenin üzerine çıkardık. Milletimiz bizi çok iyi bilir; bizler sloganla değil, yaptıklarımızla konuşuruz. Ülkemizin yalçın kayalarını, dağlarını, derin vadilerini tünel ve viyadüklerle aştık. Bu süreçte; dünyada, Yap-İşlet-Devret modeliyle yapılan en büyük projelerden biri olan İstanbul-İzmir Otoyolu’nu hizmete açtık. Menemen-Aliağa-Çandarlı Otoyolu ile ülkemizin en büyük petrokimya ve ağır sanayi tesislerinin içinde bulunduğu Aliağa Endüstri Bölgesi’yle, Çiğli Atatürk Organize Sanayi Bölgesi’ni otoyol konforuyla tanıştırdık. Ankara-Niğde Otoyolu’nu açarak, Edirne’den Şanlıurfa’ya bin 230 kilometre uzunluğunda kesintisiz otoyol bağlantısı tesis ettik. Asya-Avrupa arasında ulaşım ve ticaretin ana koridoru olan İstanbul’un bu konumunu daha da güçlendiren Kuzey Marmara Otoyolu’nu hizmete aldık. 18 Mart Zaferi’nin yıl dönümünde milletimizin hizmetine sunduğumuz 1915 Çanakkale Köprüsü’nü de içeren Malkara-Çanakkale Otoyolu ile Avrupa ve Trakya’dan gelen trafiği, güvenli ve akıllı yollarla Çanakkale üzerinden Güney Marmara ve Ege’ye ulaşmasını sağladık. YİD yöntemi ile hayata geçirdiğimiz bu projelerdeki başarılarımızın, yatırımcılara güven verdiğini görüyoruz. Aydın-Denizli Otoyolu’nu da yine YİD modeli ile hayata geçiriyoruz. Tamamlandığında memleketimize kattığımız pek çok eser gibi bu projemiz de Türkiye’nin rekorlar kırdığı bu dönemdeki yerini alacaktır.
Sanayi, ticaret, tarım, turizm ve ihracat merkezi olarak ürettiği katma değerle ülke ekonomisine önemli katkılar sunan Denizli ile Aydın illerinin otoyol ile bağlanacak. Bu illerin tarım ve sanayi üretiminin yanı sıra Türkiye’nin önde gelen turizm merkezleridir. Turistik trafiğin geçiş noktası da olan bölgemizin ulaşım altyapısını İstanbul-İzmir Otoyolu ve İzmir-Aydın Otoyolu ile ciddi biçimde güçlendirdik. Aydın-Denizli Otoyolu; İzmir-Aydın arasındaki kesimi işletmeye açılan İzmir-Aydın Denizli-Antalya Otoyolu’nun bir bölümünü oluşturmakta. Kapıkule’den başlayıp, İstanbul üzerinden Marmara ve Ege Bölgeleri’ni kat ederek Akdeniz’e ulaşacak kesintisiz otoyol ağını tesis ediyoruz. Tabii böylece Ege, Akdeniz ve İç Anadolu arasında geçit konumundaki Denizli ve Aydın illerimizin önemi daha da artıyor. Bölgenin en önemli ihracat merkezi konumundaki İzmir Limanı’na Denizli üzerinden sanayi ve tarım ürünlerinin daha kısa sürede nakledilmesi sağlanacak. Pamukkale, Efes, Didim, Kuşadası gibi önemli turizm merkezlerine ulaşım çok daha kolaylaşacak. Bölgemizdeki vatandaşlarımız, otoyolumuzun tamamlanıp hizmete alınacağı günü heyecanla beklendiğinin farkındayız. Biz de bu heyecanı paylaşıyoruz. Bölgemiz ve illerimiz için öne çıkan ekonomik değerler, otoyolumuzla gelişecek, bölgemizin tarım alanları genişleyecek, sanayi yatırımları artacak, istihdam artacak, turizm kapasitesi daha da güçlenecek.
Projede 3 bin 36 personel çalışmaktadır. Projenin yaklaşık 1 milyar 100 milyon euro civarındadır. Aydın-Denizli Otoyolu’nun 140 kilometresinin 2x3 şeritli ana yol, 23 kilometresinin de 2x2 şeritli bağlantı yolu olmak üzere toplam 163 kilometre uzunluğundadır. Bu kapsamda; 13 viyadük, 100 köprü, 19 köprülü kavşak, 74 altgeçit ve 5 otoyol hizmet tesisi yapıldı. Aydın ve Denizli illeri arasında mevcut D-320 Karayolu üzerinde 45 adet sinyalize kavşak bulunmaktadır. 126 kilometrelik bu güzergahın 2 saati bulan ulaşım süresinin otoyol ile 70 dakikaya düşecek. Zamandan 560 milyon lira, akaryakıttan 168 milyon lira ve karbondioksit salınımının engellenmesinden 3 milyon lira olmak üzere yıllık toplam 731 milyon lira tasarruf edilecek. Gördüğünüz gibi yollarımız kısaldıkça, hız, konfor, güvenlik, tasarruf ve tabii ki kalkınma artıyor. Aydın-Denizli Otoyolu’muzun temelini Kasım 2020’de attık. Proje bünyesinde bugüne kadar; 31 milyon metreküp kazı, 26,5 milyon metreküp dolgu yapıldı. 463 menfezin 257’si tamamlandı. 67’sinde ise çalışmalara devam ediyoruz. 79 altgeçitten 37’sinin yapımını bitirdik. 18’inin imalatını sürdürüyoruz.3 köprünün betonarme imalatını tamamladık, 11’inin yapım çalışmalarına devam ediyoruz. Toplam 13 viyadüğün 8’inde de çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 163 kilometrelik otoyolun 116 kilometresine yani yüzde 71’ine girmiş bulunmaktayız. Toplamda 1,2 milyon ton üst yapı imalatı yaptık. Parasal gerçekleşme olarak yüzde 37 ilerleme kaydettik.
Denizli’de 2002 yılına kadar 67 kilometre bölünmüş yol yapılmışken, 2003-2022 yılları arasında yüzde 551 oranında artışla 369 kilometre bölünmüş yol daha yaparak toplamda 436 kilometreye yükselttik. Öte yandan Aydın-Denizli Otoyolu dışında devam eden 11 karayolu projemiz daha var. Buradan sonra onlardan biri olan 32 kilometre uzunluğundaki Denizli Çevre Yolu’nun 14 kilometre uzunluğundaki 2. kısımda yer alan çalışmaları inceleyeceğiz. Honaz Tüneli’nin dahil olduğu bu 2. kısımda Denizli açısından çok önemli. Proje kapsamında inşa edilen 2x2.640 metre uzunluğunda Honaz Tünelinde; Elektrik, Elektromekanik ve Diğer Kontrol Sistemlerine ilişkin işlerde projelendirme ve kurulum çalışmaları da devam ediyor.
Ülkemiz ekonomisinin 2023 hedeflerini yakalamasında gerekli olan altyapıyı titizlikle, devlet aklı ve planlamasıyla inşa etmek için yılmadan, özveriyle ve ciddiyetle çalışmaya devam edeceğiz. Bu ciddiyeti pekiştiren en önemli çalışmalardan biri olan 2053 Ulaştırma ve Lojistik Ana Planı ışığında projeleri hayata geçirmeye devam edecek. Canı gönülden inanıyorum ki ülkemizin gelişimi, toplumun kalkınması ve Cumhuriyetimizin 100. yılı için koyduğumuz hedeflere ulaşmada gerekli her türlü gayret ve kararlılığı göstermeye devam edeceğiz. Yunus Emre, ‘Biz gelmedik kavga için, bizim işimiz sevgi için, dostun evi gönüllerdir, gönüller yapmaya geldik’ demektedir. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak kimin ne dediğine bakmadan milletimizi dinleyerek, ‘işimiz hizmet’ şuuru ve ‘hayat ulaşınca başlar’ anlayışıyla projeler üretiyoruz. Gönüller birbirine kavuşsun diye ulaşımın tüm modlarında kesintisiz çalışıyoruz.” dedi.
Aydın Denizli Otoyolu şantiyesindeki incelemelerin ardından Denizli Çevre Yolu şantiyesine giden Sayın Bakanımız ve Valimiz Sayın Ali Fuat Atik incelemelerde bulundu. İncelemelerin ardından yetkililerden brifing alan Sayın Bakanımız basın mensuplarına açıklamalarda bulundu.
Yaptığı basın açıklamasında:
“Honaz Tüneli’nin de içinde bulunduğu Denizli Çevre Yolu’nun tamamını bu yıl içerisinde, kışa kalmadan, tamamlanacak. 20 yılda Denizli’nin ulaşım ve iletişim hizmetleri için 10 milyar 865 milyon liranın üzerinde yatırım yaptık. Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı olarak, kara, hava, deniz ve demiryollarında reform niteliği taşıyan projelerle Türkiye’nin her bir noktasını birbirine yakınlaştırmak için 20 yıldır dur durak bilmeden var güçle çalıştık. Türkiye çok büyük ve geleceği çok parlak bir ülke. Dünyanın en büyük ilk 10 ekonomisi arasına girmek vizyonumuz doğrultusunda cesur ve kararlı adımlarımıza aralıksız bir şekilde devam ediyoruz. Ülkemizin merkezinde bulunduğu kuzey-güney, doğu-batı eksenli yeni ticaret rotaları bizlere oyun kurucu bir rol üstlenme fırsatı tanıyor. Bölgemizde bir lojistik süper güç olmamız ve Yeni İpek Yolu’nun kalbinde yer alan coğrafyamızla dünya ticaretine hükmeden bir konuma gelmemiz an meselesi. Bunun için sürekli olarak proje geliştirmek ve yatırım yapmak durumundayız. Böylece önümüze çıkacak ticari fırsatlara hazır olacağız.
Ekonomi alanında konulan büyük hedeflere destek olacak ulaştırma ve haberleşme hamlelerini de en seri şekilde tamamlamak için gece gündüz çalıştık. Projelerin, yıllarca sonunu getiremeyip, elden ele aktaran bir anlayışla, öz kaynak dışında alternatif sermaye modeli üretemeyen kısır zihinlerle hiçbir işi vaktinde bitirilmediğini milletimiz çok iyi gördü. Biz ise milletimizin yıllarca beklemesin, ili, ilçesi, köyü kalkınsın diye projelerimizi hızlıca sonuçlandırıyoruz. Ülke genelindeki önemli yatırımlarımızın yanında, Denizli’nin üretim, ticaret ve turizmine katkı sağlayan önemli ulaşım hizmetlerine de imza attık. 20 yılda Denizli’nin ulaşım ve iletişim hizmetleri için 10 milyar 865 milyon liranın üzerinde yatırım yaptık. Denizli’nin bölünmüş yol uzunluğunu 6,5 katına çıkararak, 436 kilometreye ulaştırdık. Denizli’yi bölünmüş yollarla Aydın, Afyonkarahisar, Burdur, Burdur, Muğla, Manisa ve Uşak’a bağladık. İl genelindeki bitümlü sıcak kaplamalı yol uzunluğunu da 18 kilometreden alıp, 322 kilometreye çıkardık. Halen Denizli’de devam eden 12 adet karayolu yatırımlarının toplam proje bedeli 8 milyar 363 milyon lirayı buluyor.
Toplam uzunluğu 32 kilometre olan Denizli Çevre Yolu’nun 18 kilometrelik 1. kısmını bölünmüş yol standardında hizmete açıldı. Çevre Yolumuzun 2. kısmında çalışmalarımız yoğun bir şekilde devam ediyor. Proje kapsamında; çift tüp, 2 bin 640 metre uzunluğundaki Honaz Tüneli’ni binder seviyesinde, giriş bağlantı yolundaki 6,5 kilometrelik kesim olan Ovacık Kavşak bölgesi hariç, kesimi aşınma seviyesinde, çıkış bağlantı yolundaki 3 kilometrelik kesim olan Cankurtaran Kavşak Bölgesi hariç bölümü binder seviyesinde bölünmüş yol standardında tamamladık. Honaz Tüneli’nde kazı ve destekleme çalışmalarını bitirdik. Tünelin; elektrik, elektromekanik ve diğer kontrol sistemlerine ilişkin işlerde projelendirme ve kurulum çalışmaları da devam ediyor. Çalışmalar Kapsamında; Ovacık Kavşağı’nın bulunduğu kesimde enerji nakil hatları yüklenici firma tarafından yapılarak, kavşak kesimindeki alt geçit de en kısa sürede tamamlanacak. Cankurtaran Kavşağı’nın yapılacağı alanda kütür varlıklarına rastladık. Söz konusu alanda revize projeleri vakit kaybetmeden hazırladık. Yeni yapılacak imalatları tamamlayarak, en kısa sürede açacağız. Projenin gerçekleşme oranı yüzde 86’yı geçti. Çalışmalarımız burada da yoğun bir şekilde devam ediyor. Proje çalışmasında bu yıl; 7,7 kilometre bitümlü sıcak kaplamalı bölünmüş yol, 6 kilometrelik sathi kaplamalı üzerine bitümlü sıcak kaplama yol yapacağız. 2 köprünün yer aldığı köprülü kavşak ve 1 adet menfez tipi köprülü kavşağı tamamlayacağız. En büyük hedefimiz Denizli’de devam eden karayolu projelerini en kısa zamanda tamamlayıp, vatandaşımızın hayatına kazandırmak. 2023 yılı içerisinde Aydın-Denizli Otoyolu’nun tamamını bitirmeyi hedefliyoruz, Honaz Tüneli’nin de içinde bulunduğu çevre yolunun tamamını da bu yıl içerisinde, kışa kalmadan, tamamlayacağız.” dedi.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Sayın Adil Karaismailoğlu ve Valimiz Sayın Ali Fuat Atik, Sayın Bakanın Denizli programı kapsamında Bayramyeri esnafını ziyaret ederek vatandaşlarımızla bir araya geldi.
Bizi Takip Edin